کد خبر : 1             زمان انتشار : 1400-02-31      ساعت 14:28          تعداد بازدید : 284
بازاریابی اینترنتی ، گسترش کسب و کار ، فروش بیشتر
با گسترش فضای وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت ، کسب‌ و کارهای بسیاری از انواع بازاریابی دیجیتال جهت گسترش برند خود استفاده می‌ کنند تا از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا کنند .
با گسترش فضای وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت ، کسب‌ و کارهای بسیاری از انواع بازاریابی دیجیتال جهت گسترش برند خود استفاده می‌ کنند تا از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا کنند . روش‌ های زیادی برای به‌ کارگیری بازاریابی آنلاین وجود دارد که از جمله‌ ی آن‌ ها می‌ توان به ایمیل مارکتینگ ، بهینه‌ سازی موتور جستجو ، شبکه‌ های اجتماعی ، تبلیغات آنلاین و … اشاره کرد . هدف این است که وقتی کاربر در حال مطالعه ، خرید ، جستجو کردن ، گپ‌ و گفت در شبکه‌ های اجتماعی و … در فضای اینترنت است ، با کمک بازاریابی آنلاین توجه او را به خود جلب کنید و بازدیدکننده‌ ی وب‌ سایت خود را به مشتری تبدیل کنید .
بازاریابی اینترنتی روش‌ های زیادی برای نشان دادن تخصص در اختیار شما قرار ‌می‌ دهد. برای خریداران خدمات حرفه‌ ای مهم‌ ترین عامل در انتخاب یک ارائه دهنده‌ ، تخصص است‌‌ . اینترنت بستر قدرتمندی است که به شما امکان می‌ دهد ، با استفاده از محتوا ، تخصص خود را به مخاطبان هدف نشان دهید .
مزیت های بازاریابی اینترنتی
می‌ توان از آن برای برقراری و ایجاد روابط موثر استفاده کرد ؛ زیرا ، به شما امکان می‌ دهد روابط جدیدی را به‌ صورت هدفمند ایجاد کنید که قبلاً نمی‌ توانستید‌‌ .
با استفاده از هشتگ‌ ها پیام خود را در یک دسته‌ ی خاص در اختیار مخاطبان زیادی قرار دهید‌‌.
به جغرافیا یا منطقه‌ ی زمانی مرتبط نیست ؛ یعنی ، شما ‌می‌ توانید مصرف‌ کننده را در بخش دیگری از زمین ملاقات کنید‌‌ .
استفاده از بازاریابی اینترنتی هزینه‌ ی کمتری دارد . هزینه‌ های اضافی مانند هزینه‌ ی سفر‌ ، تولید و توزیع مواد لازم برای چاپ و‌‌... در این روش وجود ندارد‌‌ .
مشتریان بهتر می‌ توانند عملکرد شما را بررسی و با رقبایتان مقایسه کنند .
بازاریابی آنلاین این امکان را فراهم می‌ کند تا در هر جایی که مشتری هست شما نیز آنجا باشید .
شرکت‌ ها با فعالیت‌ های آنلاین بیشتر ، سود بیشتری هم کسب می‌ کنند‌‌ .
امکان انتخاب‌ های متعدد برای شرکت‌ ها و صاحبان مشاغل وجود دارد .
مبادلات تجاری درحداقل زمان ممکن انجام شدنی است .
مهمترین و پرکاربردترین راه‌ های تبلیغاتی مورد استفاده در بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی شامل مفاهیم و مباحث گسترده‌ ای می‌ شود و اساسا هر فعالیت مرتبط با بازاریابی که در اینترنت انجام بگیرد ، به عنوان زیرمجموعه‌ ای از آن شناخته می‌ شود . البته برای جلوگیری از گمراه شدن شما و درک بهتر چگونگی کارکرد فعالیت‌ های مرتبط با بازاریابی آنلاین ، بعضی از مهمترین و پرکاربردترین راه‌ های تبلیغاتی مورد استفاده در بازاریابی اینترنتی را که کسب‌ و کارهای کوچک حتما باید راجع به آن‌ ها اطلاعات داشته باشند ، به شما معرفی می‌ کنیم .
بازاریابی موتور جستجو
بازاریابی موتور جستجو ( با کلمهٔ اختصاری SEM شناخته می‌ شود ) به هر فعالیت مرتبط با بازاریابی‌ ای اطلاق می‌ شود که به منظور دسترسی بیشتر و راحت‌ تر کاربران به وب‌ سایتِ کسب‌ و کاری بخصوص به هنگام جستجو در پلتفرم‌ هایی چون گوگل انجام می‌ گیرند . بهینه‌ سازی موتور جستجو ( یا همان سئو ) و پلتفرم‌ های جستجوی هزینه‌ بری چون گوگل ادوردز هر دو به عنوان بخش‌ هایی بسیار مهم و اساسی ( و البته مجزا از هم ) از بازاریابی موتور جستجو شناخته می‌ شوند . امروزه دیدن آموزش بهینه سازی سایت برای هر وبمستری بسیار حیاتی است .
بازاریابی شبکه های اجتماعی
همونطور که از اسمش پیداست ، بازاریابی شبکه های مجازی ، سایت رو از طریق شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ، توئیتر ، گوگل پلاس ، اینستاگرام ، تلگرام و غیره تبلیغ میکنه .
بازاریابی ایمیلی
همانگونه که از نام آن برمی‌ آید در بازاریابی ایمیلی سعی بر آن است تا با ارسال ایمیل با مشتری‌ ها ارتباط برقرار شود و به این صورت تعداد مشتری‌ های راغب و میزان فروش را افزایش داد . در بازاریابی ایمیل ، همانند شبکه‌ های اجتماعی ، هدف ، قرار دادن محصولات در معرض دید کاربران است تا به این وسیله شما و کسب‌ و کارتان را فراموش نکنند ، اما بر خلاف شبکه‌ های اجتماعی ، صاحبان مشاغل به هنگام استفاده از ایمیل ، دستشان در استفاده از تکنیک‌ های مرتبط با فروش بازتر است ، چراکه در قالب ایمیل می‌ توان پیشنهادهای فروش مختلف ، اعلان فروش محصولات ، فراخوان برای اقدام و دیگر مسائل این چنینی را لحاظ کرد .
نمایش تبلیغات
بنرهای تبلیغاتی که روی سایتها و وبلاگهای دیگه با هدف افزایش ترافیک برای محتوایی خاص به نمایش درمیاد . هرچقد که سایت و وبلاگ میزبان پربیننده تر باشد شانس دیده شدن تبلیغ شما هم بیشتر میشود در نتیجه این نوع تبلیغات میتوانند باعث شهرت برند شما نیز شوند .
گام اول شروع بازاریابی اینترنتی
برای شروع فعالیت‌ های مرتبط با بازاریابی اینترنتی ، نخستین کاری که باید انجام دهید راه‌ اندازی وب‌ سایتی خوش‌ ساخت و حرفه‌ ای است . به خدمت گرفتن فردی متخصص برای انجام این کار می‌ تواند بسیار سودمند باشد ( اگر توان پرداخت هزینه‌ اش را داشته باشید )، چرا که آن‌ ها با استفاده از تجربهٔ خود می‌ توانند وب‌ سایت را به‌ گونه‌ ای طراحی کنند که توجه افراد را جلب کند و نرخ تبدیل بالایی داشته باشد .
بهتر است زمانی که وب‌ سایت مراحل ساخت را طی می‌ کند و برنامهٔ اولیهٔ آن نوشته می‌ شود ، تحقیقات گسترده‌ ای در زمینهٔ کلمات کلیدی انجام دهید . کلمات کلیدی‌ ای که انتخاب می‌ کنید ، در رتبهٔ نهایی شما در موتورهای جستجو تأثیر بسزایی خواهد داشت ، بنابراین طرح‌ ریزی برنامه‌ ای کارآمد برای کلمات کلیدی یکی از مهمترین فعالیت‌ هایی است که به هنگام شروع کار بازاریابی اینترنتی باید انجام دهید .
زمانی که بازدید از وب‌ سایت شما آغاز می‌ شود ، حتما فرمی در قسمتی از صفحهٔ اصلی وب‌ سایت قرار دهید که امکان دریافت ایمیل بازدیدکنندگان به وسیلهٔ آن وجود داشته باشد . به‌ علاوه ایمیل‌ های خوشامدگویی ارسال خودکاری هم از قبل آماده کرده باشید که در اسرع وقت بتوانید با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید .
پس از آنکه کار طراحی و راه‌ اندازی وب‌ سایت به پایان رسید ، برای بیشتر کسب‌ وکارها مرحلهٔ بعدی کار ، طرح‌ ریزی برنامه‌ ای برای حضور مؤثر در شبکه‌ های اجتماعی خواهد بود. هر کسب‌ وکاری باید دارای صفحهٔ اینستاگرام یا تلگرام یا توئیتری باشد که حاوی اطلاعاتی جامع و مفید دربارهٔ حوزهٔ کاریش باشد . بسته به ویژگی‌ های مخاطبان ، می‌ توان حساب‌ های کاربری‌ ای هم در دیگر شبکه‌ های اجتماعی مهم از جمله لینکداین ، آپارات ، فیسبوک و پینترست و … درست کرد .
کمی زمان می‌ برد تا نتیجهٔ مطلوب از فعالیت‌ های انجام گرفته در شبکه‌ های اجتماعی حاصل شود و برای این منظور باید مرتباً مطالب قرار گرفته در این شبکه‌ ها را به‌ روز کرد و مورد بررسی قرار داد ، اما نتیجهٔ حاصل شده ارزش این تلاش و زحمت را دارد و فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی به عنوان یکی از بهترین روش‌ ها برای تشکیل انجمن اینترنتی مرتبط با هر کسب‌ و کاری شناخته می‌ شود . پس از به پایان رسیدن کار ساخت حساب کاربری در شبکه‌ های اجتماعی مد نظر ، می‌ توانید به صلاح‌ دید خود از دیگر انواع فعالیت‌ های مرتبط با بازاریابی اینترنتی استفاده کنید .
از کدام شهر هستید و نظر شما در مورد این خبر چیست ؟ اگر اطلاعات تکمیلی دارید با دیگران در میان بگذارید
سعید-کوهدشت ( 1398-01-29 13:26 )
من وقتی متن رو خوندم به نظرم طرح خوبی هستش درسته زمان بر هست برای جا انداختنش ولی ارزش این رو داره که بانک ها با استفاده از این طرح این بحران رو از کشور دور کنند


.